EQUIP

Adrià Vàzquez Vives

Graduat en Història de l’Art i màster oficial en Recerca en Humanitats a la Universitat de Girona. Doctorant dins el Programa de Doctorat en Ciències Humanes, del Patrimoni i de la Cultura (2017-2022), ha estat beneficiari d’un contracte predoctoral amb la Universitat de Girona a través de les Ajudes Predoctorals per a la formació de doctors del Ministeri (FPI-convocatòria 2016) dins dels projectes del grup de recerca en Art Modern de la Universitat de Girona: Arte, oficio y mercado: la condición del artista en Cataluña y Baleares durante los siglos XV al XVIII (2016-2021) i Reflejos de lo sagrado. El ciclo del retablo en Cataluña, del final de la Edad Media al Academicismo. Modelos, Fortuna patrimonial y Perspectiva de género (2021-2025). En la tesi de doctorat estudia el pintor Antoni Peitaví (c. 1560-1592) en el context del romanisme pictòric del segle XVI a Catalunya, així com la producció de retaules als antics comtats del Rosselló i la Cerdanya. Les seves línies principals d’investigació són l’art dels segles XVI i XVII produït a Catalunya, i en concret la de la pintura catalana de la segona meitat del Cinc-cents, així com la recepció de la cultura gràfica europea durant aquesta època.

 

Ha realitzat pràctiques a l’ICRPC ajudant en la catalogació de l’art d’època moderna d’Andorra (2014), i ha col·laborat en l’estudi dels fons d’època moderna del Museu Capitular de la Seu d’Urgell juntament amb l’equip de recerca d’art modern de la UdG (2017). També ha participat com a membre del comitè científic en el catàleg de l’exposició Autour d’une oeuvre restaurée. Le retable de la Renaissance de Vallcebollère (Perpinyà2018), i en el col·loqui PICTOR. Le métier en Europe au XVIe siècle, celebrat a Paris (2019) amb la conferència «Le métier de peintre en Catalogne Nord à la Renaissance (seconde moitié du XVIe siècle». Ha publicat a la revista Avenç juntament amb el doctor Joan Bosch Ballbona («La revelació dels “patriarques” del museu Diocesà d’Urgell», 2017); i al volum Peindre à Toulouse aux XVe-XVIe siècle, sota la direcció de Frédéric Elsig («Remarques sur le “romanisme” catalan dans la peinture du XVIe siècle», 2020).

 

Actualment, com ajudant d’investigació a l’ICRPC treballa en el mobiliari artístic dels segles XVII i XVIII de l’antiga farmàcia Esteva de Llívia, concretament en les caixes policromades i els dos “cordialers” conservats i actualment exposats al Museu Municipal de Llívia. A més, col·labora en l’estudi i gestió de fons fotogràfics de la Guerra Civil per tal de resseguir les col·leccions incautades i ampliar el coneixement sobre la itinerància de les obres a Catalunya durant aquest període.

Frase Negra