ACTUALITAT

TORNAR
acte-de-lliurament-de-diplomes-del-curs-bojos-per-larqueologia
14.12.2014 - ACTES

Acte de lliurament de diplomes del curs Bojos per l’Arqueologia

La Fundació Catalunya-la Pedrera ha fet entrega de diplomes del curs Bojos per l’Arqueologia a tots els alumnes participants. Les sessions del curs s’han desenvolupat a Tarragona i Girona de gener a desembre de 2014. El curs a tingut com a docents a membres i col·laboradors de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), l’Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) i l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural (ICRPC).

 

Joaquim Nadal, director de l’ICRPC i professor de la Universitat de Girona, en representació dels tres directors dels centres de recerca esmentats, va tancar el curs, amb un discurs entorn la importància de la formació per despertar les vocacions de les persones. L’IPHES està dirigit per Eudald Carbonell i l’ICAC per Joan Gómez Pallarès.  

 A continuació, Lluís Farrés, director de recerca i coneixement de la Fundació Catalunya-La Pedrera va dur a terme l’acte de lliurament de diplomes, destacant l’èxit del curs i la importància de donar a conèixer la recerca en humanitats.

Finalment, l’acte va finalitzar amb una conferència de Sílvia Aulet, professora de la Universitat e Girona.

L’acte va tenir lloc a la seu de l’ICRPC, a l’Edifici de la Pia Almoina, Plaça de la Catedral, 8 (Girona).

 

El Curs Bojos per l’Arqueologia s’emmarca en el programa Bojos per la Ciència de la Fundació Catalunya-la Pedrera i en les sinergies establertes entre l’ICAC, l’IPHES i l’ICRPC especialitzats en evolució humana, arqueologia i patrimoni, sota la coordinació de Gemma Fortea (ICAC), Lluís Baptista (IPHES) i Antoni Rojas (ICRPC)

 

 

En el curs han participat 20 alumnes de batxillerat de diferents centres de Catalunya estat destinat a ampliar i complementar el coneixement dels alumnes en el camp de la Prehistòria i l'Evolució Humana, l'Arqueologia Clàssica i la Conservació i Preservació del Patrimoni Cultural a través de la introducció en l'estudi de divuit disciplines. També s’ha promogut la iniciació a la recerca i a les metodologies científiques en l'alumnat. Convé ressaltar que s’ha realitzat divuit sessions, amb una temàtica d'estudi concreta en cadascuna d'elles. Al curs, s’ha realitzat un repàs general a tota la Prehistòria i l'Evolució Humana, un recorregut de més de 5 milions d'anys, i s’ha pogut comprovar com s'experimenta en paleozoologia, tecnologia lítica i restauració. Els alumnes també han conegut els mètodes d’excavació i registre i l’anàlisi dels objectes recuperats als jaciments i com es feien i amb quins materials les construccions i tombes fa més de 2000 anys. Com a element de connexió amb el present, han conegut com es museïtzen les restes arqueològiques, visitar un jaciment arqueològic o passejar-nos per un centre d’arqueologia subaquàtica.

 

L'activitat s’ha centrat reforçar el coneixement de la Prehistòria, de l’Arqueologia Clàssica i del coneixement del Patrimoni Cultural dels alumnes d'una manera d'acord amb les ultimes recerques en la disciplina. El curs ha possibilitat l’apropament de l’alumnat de batxillerat al món de la recerca universitària del nostre entorn immediat, alhora que contribueix a l’estímul de les vocacions científiques en un sentit ampli. La cerca vocacional i l’excel·lència acadèmica han estat uns dels objectius principals del projecte.

 

El curs ha possibilitat apropar la ciència als alumnes amb un caràcter eminentment pedagògic, i amb la finalitat d'afavorir un millor reconeixement social i de fomentar les vocacions científiques. Així doncs, des d'aquest curs s’ha potenciat la vocació científica i humanística en l'àmbit dels primers graus de l'ensenyament terciari i ha contribuït a la Societat del Coneixement des de la formació integral del futur personal investigador i humanista.

Frase Negra