Els públics del patrimoni cultural

L’estudi dels públics del patrimoni cultural té com a objectiu aprofundir en el coneixement dels públics dels museus i dels equipaments patrimonials, així com en les seves interaccions amb el patrimoni cultural.

L’anàlisi de les audiències permet entendre millor els perfils, motivacions i experiències dels visitants, facilitant el disseny d’estratègies per fomentar un accés més inclusiu i participatiu.

En els darrers anys, s’han desenvolupat models normalitzats de recollida de dades que han esdevingut estàndards de referència en el sector patrimonial. Aquest treball ha permès generar estudis quantitatius i qualitatius sobre la participació cultural, les dinàmiques de visita i l’impacte social dels equipaments patrimonials. També s’han impulsat metodologies innovadores per a l’anàlisi dels públics digitals i per a l’avaluació de programes educatius i iniciatives de participació comunitària.

Aquesta recerca té una aplicabilitat directa en la planificació i la gestió patrimonial, ja que proporciona informació rellevant per a la presa de decisions en museus i institucions culturals. La formació i capacitació dels professionals del sector també ha estat un eix clau, a través de seminaris, publicacions i eines de treball que afavoreixen la incorporació de la perspectiva dels públics en les polítiques patrimonials.

Finalment, el treball en xarxa i la col·laboració amb altres institucions, tant a nivell local com internacional, han reforçat el posicionament d’aquesta línia de recerca en el debat global sobre els públics del patrimoni i el seu paper en la construcció d’una societat més participativa i conscient del seu llegat cultural.

 

 

Projectes

Ànalisi d'indicadors digitals avançats dels museus. Del 1r trimestre del 2019 al 2n trimestre del 2023
Els públics del patrimoni cultural ANÀLISIS D'INDICADORS DIGITALS OPPCC PROJECTES PROPIS

Ànalisi d'indicadors digitals avançats dels museus. Del 1r trimestre del 2019 al 2n trimestre del 2023