PROJECTES

Descripció

Actualment, els museus s’han incorporat a les agendes de les famílies i de les escoles com a espais culturals per visitar. Tot i que és amb l’escola que els nens i nenes solen visitar els museus, de forma progressiva els pares els acompanyen a participar activament de les activitats dels museus, exposicions o espais culturals. La tasca de crear departaments pedagògics als anys 90 ha anat donant de mica en mica els seus fruits, però encara queda molt perquè els museus siguin suficientment atractius perquè la mainada sigui capaços de gaudir de les peces exposades i que el seu missatge els arribi amb el llenguatge adequat. En la majoria de casos, els discursos museogràfics van dirigits a un públic adult que ha de fer d’intèrpret a un públic infantil.

Aquesta recerca pretén analitzar quines són les pautes de comportament dels nens i nenes davant diferents espais dels museus gironins.

projectes_propis/TIPIFICACIO_1.jpg

Objectius

Identificar els elements que determinen les pautes de comportament del nens i nenes a l’interior d’un museu.

Determinar els factors que condicionen l’observació i la interacció de l’infant amb el museu.

Analitzar la relació entre nen i museu en l’aspecte de la diversitat d’espai i temàtica que ofereixen cinc dels museus de la ciutat de Girona.

Analitzar com es desenvolupa el nen o la nena a l’interior d’un museu, per establir paràmetres de relació entre emissor i receptor.

Identificar i conèixer els factors socials, culturals i educatius que l’estan duent a terme.

projectes_propis/TIPIFICACIO_2.jpg

Metodologia i pla de treball

Estudi de l’estat de la qüestió en estudis de públic qualitatiu.

Tipificació del comportament dels nens i nenes durant la visita familiar a cinc museus gironins.

Estudi de les diferents pautes de comportament del nen i la nena en la visita a un museu.

projectes_propis/TIPIFICACIO_3.jpg

Frase Negra