PUBLICACIONS

TORNAR
<br />
<b>Notice</b>:  Undefined property: stdClass::$titol2 in <b>/var/www/vhosts/icrpc.cat/httpdocs/seccio/fitxapublicacions.php</b> on line <b>24</b><br />
ALTRES PUBLICACIONS AMB PARTICIPACIÓ DE L'ICRPC

Planificació estratègica de museus i centres patrimonials

Planificació estratègica de museus i centres patrimonials

 

 

Autors:

Joaquim Nadal/ Colomer Vallicrosa, Jaume / Laporte Roselló, Antoni / López Miguel, Olga / Loran Gili, Margarida / Olañeta Molina, Juan Antonio / Rodà de Llanza, Conxa

 

EDITORIAL:

Associació de Museòlegs de Catalunya

ILUSTRADOR:

Navarro, Albert

TRADUCTOR:

Gil-Lluch, Francesc

COL·LECCIÓ:

Manuals de Museologia, 4

ISBN:

978-84-09-30655-8

EAN:

9788409306558DIMENSIONS:

210 x 150 mm.

Nº PÀGINES:

316

 

Els Manuals de Museologia són una proposta editorial de l’Associació de Museòlegs de Catalunya que va néixer amb la voluntat d’oferir als professionals dels museus un repertori de mètodes, criteris i respostes concretes per a facilitar la pràctica de la seva professió.

 

Les tres edicions anteriors s’han dedicat a la Il·luminació als Museus, al moviment d'obres d'art: préstecs, manipulació, conservació i exhibició i als Museus i propietat intel·lectual amb la participació d’una vintena de professionals com a autors dels diferents articles. 

 

La planificació estratègica aplicada als museus és una metodologia de treball per repensar-los, replantejar-los i saber cap a on volen anar. Tot i que ja fa uns quants anys que s’hi treballa i un cert nombre de museus catalans han fet plans estratègics, no hi havia encara textos de referència en català elaborats tenint en compte aquestes experiències. Aquesta publicació esdevindrà una de les pedres angulars i de referència per als museus que vulguin redactar un pla estratègic als territoris de parla catalana.

 

Aquest manual vol ser una eina útil per als professionals dels museus i del patrimoni cultural. Els autors expliquen als capítols del llibre tots els aspectes de l’elaboració d’un pla estratègic d’un museu, com es planifica un projecte, com els públics han de formar part de la planificació estratègica i com abordar l’estratègia digital del museu. També s’inclouen casos de bones pràctiques en la planificació estratègica, així com un glossari complet. Els diferents apartats tenen una marcada vessant aplicada, amb nombroses indicacions pràctiques.

 

El present volum compta amb la coordinació científica d’Olga López i Immaculada Lorés, pròlegs de Joan Vicens i Joaquim Nadal i articles de Jaume Colomer Vallicrosa, Antoni Laporte, Margarida Loran, Juan Antonio Olañeta i Conxa Rodà a més de sis experiències d’èxit com són el MACBA, la Gabella d’Arbúcies, el Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, el Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí, el Museu de Solsona i del Museu de Ciències Naturals. Una publicació fruït del postgrau impartit des de la Universitat de Girona i plantejat per la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran.

 

Els Manuals de Museologia de l’Associació de Museòlegs de Catalunya compten amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Frase Negra