Aquesta nova publicació de Ibermuseos recull un conjunt de recomanacions per al disseny i l’avaluació d’activitats i recursos virtuals, elaborades a partir de l’experiència de professionals especialitzats de la regió. L’objectiu és proporcionar suggeriments útils i fàcilment aplicables als museus, amb una atenció especial a les institucions de petit i mitjà format.
L’obra ofereix un marc conceptual que analitza la interrelació entre l’àmbit presencial, el digital i el virtual, i aprofundeix en la definició del concepte de qualitat.S’hi defineix l’estratègia digital dels museus i es proporcionen pautes per a la planificació d’activitats i recursos virtuals.Es presenten reflexions sobre el procés de creació de continguts i els criteris per a l’avaluació d’activitats i recursos virtuals.Així mateix, es faciliten eines pràctiques específiques per a la gestió museística, entre les quals s’inclouen un glossari especialitzat, exemples de bones pràctiques, fitxes de suport per a l’avaluació i una sèrie d’indicadors específics per al seguiment i la valoració d’activitats i recursos desenvolupats en entorns virtuals.
Aquest projecte és el resultat del treball col·laboratiu d’un grup de treball constituït en el marc de l’Observatori Iberoamericà de Museus del Programa Ibermuseus, integrat per professionals procedents d’Argentina, Xile, Espanya i Mèxic: Max Pérez Fallik, Candela Arellano, Daniela Serra, Olga Ovejero, Alicia González Bouza, Tania Fábrega i Leticia Pérez Castellanos, amb el suport de la Unitat Tècnica del Programa.
Observatori dels Públics del Patrimoni Cultural de Catalunya
observatoridepublics@icrpc.cat
Tel. 972 486 158