PROYECTOS

VOLVER
El turismo en la España del primer tercio del siglo XX.
PROYECTOS COMPETITIVOS

El turismo en la España del primer tercio del siglo XX.

El turismo en la España del primer tercio del siglo XX. Características y evolución de una actividad económica y una práctica social en perspectiva comparada (TURSPAIN). PID2021-122476NB-I00.

 

  • Programa: Generación del conocimiento 2021. Plan Estatal de Investigación Científica, Técnica y de Innovación 2021-2023. Ministerio de Ciencia e Innovación.
  • Període d'execució: 2022–2025
  • Import: 32.065€
  • Participants: 10
  • Investigador Principal: Carlos Larrinaga Rodríguez, Universidad de Granada
  • Participants ICRPC: Dra. Saida Palou

DESCRIPCIÓ

El projecte El turismo en la España del primer tercio del siglo XX. Características y evolución de una actividad económica y una práctica social en perspectiva comparada té els següents objectius: anàlisi de les característiques i l’evolució del turisme com a activitat econòmica a l’estat espanyol durant el primer terç del segle XX, un context en el qual no s’havia desenvolupat com a potència turística, si bé era un país emergent, mitjançant una perspectiva comparativa i una visió transnacional del turisme; anàlisi de les característiques i l’evolució del turisme com una activitat social, atenent al fet que el turisme va ser expandit, en aquest període, a diverses captes de la societat, perdent el seu caràcter elitista de principis de segle, quan era viscut com un element de distinció social per una minoria de població.

BIBLOGRAFIA

  • Bibliografia i Webgrafia relacionada:

 

Beascoechea, J.M. (2002): “Veraneo y urbanización en la costa cantábrica durante el siglo XIX: las playas del Abra de Bilbao”, Historia contemporánea, 25, 181-202.

Buswell, R. J. (2011): Mallorca and Tourim, Channel View, Bristol.

Cócola, A. y Palou, S. (2015): “Tourism promotion and urban space in Barcelona: historic perspective and critical review, 1900-1936”, Documents d'anàlisi geogràfica, 61-3, 461-482.

Correyero, C. (2018): “El papel de la publicidad turística en la construcción de la imagen de España (1900-1936)”. En Vallejo y Larrinaga, 471-507.

Larrinaga, C. (2021): “The origins and creation of the tourist hotel industry in Spain from the end of the 19th century to 1936. Barcelona as a case study”, Tourism Management, 82,1-12.

Moreno Garrido, A. (2005): “Turismo de élite y administración turística de la época (1911-1936)”, Estudios Turísticos, 163-164, 31-53.

Palou, S. (2012): Barcelona, destinació turística, Vitel.la, Bellcaire d’Empordà

Palou, S. y Pellejero, C. (2020): “Promoción turística y desarrollo geoeconómico, 1900-1936: Málaga y Barcelona”, Ayer, 117, 189-220.

Vallejo, R., Lindoso, E. y Vilar, M. (2016): “Los antecedentes del turismo de masas en España, 1900-1936”, RHEE, 10, 137-188.

 

 

https://grupoturhis.wordpress.com/

 

Frase Negra