Compartir

Analítica digital - Com mesurar l'impacte de l'estratègia digital del museu

En el context de la 2a Jornada anual, dedicada aquest any al coneixement del públic virtual dels museus, l’Observatori de los Públics del Patrimoni Cultural de Catalunya organitza el Workshop “Analítica Digital - Com mesurar l’impacte de l’estratègia digital del museu”.

En el context de la 2a Jornada anual, dedicada aquest any al coneixement del públic virtual dels museus, l’Observatori de los Públics del Patrimoni Cultural de Catalunya organitza el Workshop “Analítica Digital - Com mesurar l’impacte de l’estratègia digital del museu”.

El workshop està adreçat a community managers i professionals de museus en actiu responsables de mitjans digitals, amb experiència consolidada en gestió i avaluació de la web i les xarxes socials de la seva institució.

El workshop el dirigirà Elena Villaespesa, analista de mitjans digitals del Metropolitan Museum of Art, essent responsable del disseny, implementació i seguiment d’un programa d’Analytics per a la monitorització i la valoració dels canals, plataformes i programes dels diferents departaments del Museu.

Els objectius del Workshop són, d’una banda, proporcionar eines sobre l’obtenció, gestió i anàlisi de les dades dels visitants que utilitzen els mitjans digitals dels museus. I, d’altra banda, facilitar el contacte entre els professionals dels mitjans digitals dels museus promovent l’intercanvi d’experiències i coneixement.

Els temes que es desenvoluparan en el workshop són els següents:
- Elaborar el pla d’avaluació
- Eines per a l’avaluació d’un producte digital
- Crear perfils d’usuaris a partir de les seves motivacions i interessos
- Anàlisi i optimització de la web
- Entendre el user journey
- Com compartir dades: creació de dashboards
- Anàlisi de l’impacte de les xarxes socials

Els participants en el workshop hauran d’haver llegit una selecció d’articles (majoritàriament en anglès), que seran facilitats per l’organització prèviament a la realització del workshop.

Es crearà un grup (a Facebook, Basecamp o Slack) per compartir preguntes i recursos abans, durant i després del workshop.

Durant el workshop es treballarà a partir de dades reals de museus.

 

Lloc i data

Direcció General d'Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni (Palau Moja)
c/ Portaferrissa, 1. Barcelona.

Dilluns, 9 octubre de 2017 de 10.00–14.30 h.

Projectes relacionats
Desenvolupament de públics. Eines per atreure noves audiències
Els públics del patrimoni cultural ACTIVITATS OPPCC SEMINARIS

Desenvolupament de públics. Eines per atreure noves audiències

L'impacte social dels museus
Els públics del patrimoni cultural ACTIVITATS OPPCC SEMINARIS

L'impacte social dels museus

Museus rellevants per a la comunitat. Eines per a la participació ciutadana
Els públics del patrimoni cultural ACTIVITATS OPPCC SEMINARIS

Museus rellevants per a la comunitat. Eines per a la participació ciutadana

Jornada: escoltar el públic presencial, digital i potencial en temps de distància social
Els públics del patrimoni cultural ACTIVITATS OPPCC SEMINARIS

Jornada: escoltar el públic presencial, digital i potencial en temps de distància social

Jornada: l'impacte de la gratuïtat en la freqüentació dels museus
Els públics del patrimoni cultural ACTIVITATS OPPCC SEMINARIS

Jornada: l'impacte de la gratuïtat en la freqüentació dels museus

Jornada: avaluant la qualitat als museus
Els públics del patrimoni cultural ACTIVITATS OPPCC SEMINARIS

Jornada: avaluant la qualitat als museus

Jornada Coneixent els públics virtuals dels museus
Els públics del patrimoni cultural ACTIVITATS OPPCC SEMINARIS

Jornada Coneixent els públics virtuals dels museus