Mauro Salis
Doctor en Història de l'art per la Universitat de Girona i per la Universitat de Cagliari, en aquesta mateixa Universitat té en càrrec la docència de «Teoria e tecnica del restauro». A la Universitat de Sassari ha tingut el curs de «Storia dell’arte moderna» (a.a. 2017-2018).
La seva recerca s'enfoca sobre la circulació d'artistes, obres i iconografies a les rutes mediterrànies al llarg de l'edat moderna (segles XVI-XVIII).
En el camp de la pintura ha abordat l'estudi de la relació entre patrons i pintors en el marc geogràfic Sardenya-Catalunya als segles XV-XVI. En el terreny de l'estudi de l'escultura de marbre ha estudiat obres del taller romà d'Andrea Bregno importades a Sardenya i obres de producció genovesa i local; en aquell de l'escultura de fusta estudia les estàtues dels segles XVI-XVII documentats en les visites pastorals i les del segle XVIII importades a Sardenya de Nàpols. Pel que fa a la iconografia estudia l'impacte social i cultural de les iconografies marianes i les seves transformacions en el camí des del sud d'Itàlia fins als territoris occidentals de la Corona d'Aragó.
Actualment és investigador en el projecte d’I + D «Arte, oficio y mercado: la condición del artista en Cataluña y Baleares durante los siglos XV al XVIII» coordinat per la UdG i amb director el prof. dr. Joan Bosch Ballbona (Ministerio de Economía y Competitividad, HAR2015-66465-C2-1-P).
Publicacions in Academia.edu: https://unica-it.academia.edu/MauroSalis
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1599-3979
ResearcherID: http://www.researcherid.com/rid/H-8160-2015
correu electrònic: maurosalis@unica.it